FIRINCILAR ESNAF VE SANATKARLAR ODASININ ZAMMINI UYGULAMAK İSTEMİYOR !

Haber-M.Halit Solhan

images6Hayat şartlarının zorlaştığı bu günlerde tuketiciye bir darbede gida sektöründen geldi,Halkın temel gıda maddesi durumunda bulunan ekmek fırıncıların karşı çıkmasına rağmen zamlandı.15 kuruş zamlanan ekmeğin fiyatı 65 kuruş oldu.

Kızıltepe esnaf ve sanaatkarlar odasınca yapılan açıklamaya göre daha önce 50 kuruşa satılan 250 Gramlık ekmek bundan böyle 300 Gram olarak 65 kuruşa satılacak.Oda başkanlığınca yapılan anonslarla yeni uygulama halka duyurulurken,ekmeği 300 gramdan düşük satan fırın ve ekmek fabrikalarına para cezasının uygulanacağı açıklandı.

Öteyandan Mardin esnaf ve sanatkarlar odasının 15 Aralık 2008 tarihinde uygulamaya koyduğu zam kararını 1 aydır uygulamayan Kızıltepe ekmek uraticilerine bugün tarım mudurluğu tarafından denetleme ve zamlı satış yapılması konusunda tebligat yapıldı. Zamma uymayacaklarını açıklayan fırıncılara para cezası uygulanacağı açıklanırken. Uygulamaya fırıncılar tepki gösterdiği belirlendi.

160120098015Kızıltepe de yıllardır fırın işletmeciliği yapan Karakoç ekmek fabrikası sahibi Mehmet Karakoç;uygulamanın fırıncıların rızası alınmadan yapıldığını,şu anda 250 gram ekmeğin bile satışının yarıya düştüğünü,bunun sebebininde yeterli ve gerekli denetimi yapmayan Tarım mudurluğu ve Belediyeden kaynaklandığı ruhsatsız ve kaçak çalışan fırınların ruhsatlı çalışan fırınların sayı olarak 2 katı olduğunu bu fırınların denetim dışı olduğundan ekmeği 200 gramında altına düşürüp lokanta ve piyasaya 40 kuruşa sattıklarını sigortalı işçi çalıştırıp vergisini ödeyen bizim gibi işletmelere bu şekilde haksız bir rakabet meydana geldiğini açıklarken biz 250 gram ekmeği satamazken 300 grama çıktığımızda korsan fırınlar yine 200 gramı 40-50 kuruşa satıp muşterimizi çalacaklar önce bunun önüne geçirsin,yapılan denetimler kayıtlı esnafa yapılmakta ancak kaçak çalışan fırınlar denetlenmemektedir ded.

zeyni-ayavKızıltepe Esnaf ve sanatkarlar odası başkanı zeynettin ayav ise konuyla ilgili olarak şu açıklamada bulundu;biz yasa gereği mardin esnaf ve sanatkarlar odasının aldığı kararı esnafımıza teblig ettik ,Tarım bakanlığının aldığı karar gereği ülke genelinde 300 Gramın altında ekmek satışı yasaklanmıştır,bu bizim kendi uygulamamız değildir bu konuda yapabileceğimiz birşey bulunmamaktadır,Ancak esnafımızın kaçak fırınlar konusundaki şikayettlerinde haklılar bu şikayetimizi defalarca belediyeye iletmemize rağmen bir netice alamadık yetkilileri bu konuda göreve çağırıyoruz dedi.

Etiketler:

16 Yanıt to “FIRINCILAR ESNAF VE SANATKARLAR ODASININ ZAMMINI UYGULAMAK İSTEMİYOR !”

  1. hakan Says:

    fırıncılar eğer zam talebine tepkili ise buyursunlar 300 gram ekmeği 50 kuruştan satsınlar.kimsede ucuz sattıkları için para cezası kesemez.niyemi ? piyasa ekonomisinde rekabet kanunu var da ondan.

    Üretim 300 gram olsun
    fiyatı 0.50 kuruş olsun buyur beyler uygulayın bakayım
    hiç kimsenin itirazı olamaz….

  2. murhayat başaran Says:

    karakoç ekmek fabrikası ilk önce kendini eleştirip kendini düzeltsin sağlık bakanlığı bir denetlemeye çıkarsa bakalım kuyruğunu nasıl kurtaracak kendi kızıltepede tek kalmak istiyor herhalde bilmiyorki zabıtalar iş başı yaparsa kızıltepeden silinecek hijen konusunda sıfır sayın solhan lütfen sağlık konusuna da deyinmenizi istiyorum işinizde göstermiş olduğunuz üstün başarıdan dolayı kutlarım

  3. burhan Says:

    MURHAYAT hanım yasin arkadaşımın yorumuna katılıyom yorumunuzun art niyet taşıdıgını ve taraflı yorumunuzu kınıyorum. adamlar ekmek zamına karşı olup halktan destek istemekte sen hangi kuruluşa hizmet ediyon.

  4. yasin Says:

    benim fırınıma dokunmayın diyer fırınları kapatın demiyorki böyle yorunda bulunyorsunuz murhayat kacak yapılan iş yerlerine izin verilmemesine ve ekmek zamının yapılmasını gereksiz oldugu annatılıyor konuyu annamadan yorum yaılmasın murhayat hanım.

  5. karakoc Says:

    karakoc ekmek fabrikası ekmek zammı fırıncıların göüşü alınmadan alındı konuyu başka yerecekilmesin halka duyrulur.

  6. yasin Says:

    konuda yapılan acıklama kacak fırın ve yapılan zam. kimse fırınları kapatın karakoc fırını tek kalsın demiyor konuyu saptırıp dikati başka yerlere cekmeye calışıyorsunuz MURHAYAT hanım konuyu annamadan yrum yaptıgınız icin sizi kınıyor ayıplyon, halktan ekmek zamın yapılmamasına bekliyoz. murhayat hanımın dikatine,

  7. hakan carasun Says:

    burda konu ekmek zammı denetleme filan değil arkadaşlar karakoç ekmek fabrikasının yapmış olduğu açıklama ise bu 250 gr lık ekmek 500 lira iken 300 gr ma çıkarılması ve 650 liraya satılması karakoç ekmek fabrikası buna karşı anladığım kadarıyla hem gramajı yükseltiyorlar hemde ekmeğe zam yapıyorlar ne ekmeğin gramajını yükseltsinler nede zam yapsınlar en iyisi 250 gr ekmek 500 lira daha iyi benim de görüşüm bu hı unutmadan mahalle aralarında bir sürü kaçak ekmek fabrikaları var isterseniz hangi ekmek fabrikası daha hijenik gidin hem onları görün hemde çarşı göbeğinde her kezin gözü önünde bulunan ekmek fabrikalarına bakın yanlış anlamayın taraf tutmuyorum ben sadece görüş bir konuya yorum yaparken lütfen dikkatli ve anlayarak yorum yapalım

  8. özçelik Says:

    bilinen bir gerçek var kızıltepe belediyesi hiç denetimde bulunmuyor.her yer angaraya dönmüş.istiyen istediği şekilde at koşturuyor.kızıltepedeki bütün fırınlar hele hele başta karakoç ekmek fabrikası ekmek üretilecek tesis sayılması mümkün değildir. Tesisin içini görseniz ekemk yemeniz mümkün değildir.ama denetleyecek kurumu göremiyorum
    soran yok
    denetleyen yok.
    olan halka oluyor. kessinler cezayı bakalım düzelirmi her yer düzelmezmi görürürz. Belediye bunlara karşı hijyen ekmek üretimine HALK EKMEK üretimine geçmelidir.Geç kalındı bile.

  9. karınağrısı Says:

    özçelik karakoç yazmışsın da nedir bu karakoçu eleştirdiğiniz ne var karakoç ta ayıp böyle şeyler yazmayın neden karakoç ekmek fabrikası ekmeği 650 kuruşa satmadığı için kötümü oldu şimdi bir kuruluşu eleştirdiğiniz zaman isim vermeden eleştirseniz olmazmı bakın karakoç ekmek fabrikası kimseyi kötülüyormu denetleme yapılsın yapılmasın denilmiyor kimse karşı değil ben bir halk olarak denetlensin ekmek fabrikaları kızıltepede tek ekmek fabrikası kalmaz o zaman sende ekmek fabrikası sahibisin haberin olsun beyfendi

  10. burcu Says:

    valla arkadaşlar kızıltepeyi bilmem ama mardinde ekmek bu bir aydan fazladır 650 kuruşa satılıyor 🙂

  11. burhan Says:

    ben hergün karakoç fırınındayım ve k.tepe başka fırınları da gördüm ama k.tepe de en temiz ekmek fabrikası karakoç ekmek fabrikası dır herkez rakabet diyor doğrududr ben ekmekleri tartım başka fırınlarda ekmek gramajı eksik başka fırınlara göre başak fırın ekmek gramajı neyse boşverin ben söylemek istemem isterseniz kendiniz bakın ve çevrinizi iyi bakının kimin az gram ekmek kimin kirli ve temiz olacağını siz daha iyi belirlersiniz sayın kızıltepe halkı…….

  12. burhan Says:

    ve ben k.tepe de en iyi en temiz bulduğum KARAKOÇ EKMEK FIRINI ben heryerden ekmek almış bi adamım en güvendiğim ekmek fabrikası ise karakoç ekmek fabrikası dır k.tepe en iyi ekmek fabrikası k.tepe başka en temiz fabrika bulamasınız sayın k.tepe halkı……………

  13. burhan Says:

    ben demiyorum illaki demiyorum karakoç ekmek fabrikasından ekmek alın ben onları da savunmuyorum murhayat sen fabrikacıysan önce kendini pisliğini temizle ondan sonra karakoç fırınına laf at sayın k.tepe halkı benim şu ana kadar bildiğim en temiz ve en güvenilir ekmek fabrikası.. burda karakoç fabrikasından başka temiz yer bulursanız en başta bana gösterin ben ordan ekmek almasam o zaman …….

  14. yusuf Says:

    bence parayı düşürmeli ekmek gıramını coğaltmalı cünkü fakir insanlar ewlerine sora ne götürür bence ekmek tanesi 25 kuruş ekmek gıramı 350 gıram

  15. yusuf Says:

    hey murhayat hanım sen karakoçları tanıyon bile bile onların işine mani oluyon bak senin sülalen böyle temiz böyle dürüst bir fırın açamaz ayağını denk al ona göre bide karakoç ekmek fırını kimsenin ekmek parasıyla oynamıyor …..

  16. abdullah Says:

    iyi bir haber

Yorumlar kapatıldı.


